جنگی جنون میں مبتلا بھارت آبی جارحیت پر اُتر آیا

اسلام آباد(این اے) لائن آف کنڑول پر مسلسل بلااشتعال فائرنگ کے بعد جنگی جنون میں مبتلا بھارت آبی جارحیت پر اُتر آیا۔

ذرائع کے مطابق انتہا پسند بھارتی حکومت نے لداخ ڈیم کے پانچ میں سے تین سپل ویز کھول دیئے جس کی وجہ سے دریائے سندھ اور ستلج میں سیلاب کا خدشہ ہے۔

ذرائع نے بتایا ہے کہ دریائےستلج میں پانی چھوڑنے سے گنڈا سنگھ کے مقام پرپانی کابڑاریلاآج دن 11 بجے گزرےگا۔

نیشنل ڈیزاسٹرمینیجمنٹ اتھارٹی پاکستان(این ڈی ایم اے) نے الرٹ جاری کر دیا ہے۔ بھارت کی آبی جارحیت کے باعث دریائےستلج میں پانی کی سطح بلند ہونے سے ہزاروں ایکڑ زمین اور سینکڑوں دیہات متاثر ہونے کا خدشہ ہے۔

دوسری جانب پی ڈی ایم اے نے متعلقہ اداروں کو الرٹ رہنے کی ہدایت کرتے ہوئے کہا ہے کہ دریائےستلج کے کنارے سےلوگوں کاانخلایقینی بنایاجائے۔

وزیراعلیٰ پنجاب عثمان بزدار نے بھی چیف سیکریٹری اور ڈی جی پی ڈی ایم اے کو اس ضمن میں ضروری ہدایات جاری کر دیں ہیں۔

21 thoughts on “جنگی جنون میں مبتلا بھارت آبی جارحیت پر اُتر آیا

  • June 21, 2020 at 2:08 am
    Permalink

    Wonderful blog! Do you have any suggestions for aspiring writers?

    I’m hoping to start my own website soon but I’m a little lost on everything.
    Would you suggest starting with a free platform like WordPress or go for a
    paid option? There are so many options out there that I’m totally confused ..
    Any recommendations? Thanks!

    Reply
  • June 21, 2020 at 11:58 pm
    Permalink

    Greetings from California! I’m bored at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break.
    I really like the knowledge you provide here and can’t
    wait to take a look when I get home. I’m amazed at how
    fast your blog loaded on my mobile .. I’m not even using
    WIFI, just 3G .. Anyhow, fantastic site!

    Reply
  • June 22, 2020 at 2:09 am
    Permalink

    Hi there, I found your blog by way of Google even as looking for a comparable topic, your
    website got here up, it appears to be like good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Hello there, simply became aware of your blog through Google,
    and located that it is really informative. I am going to be careful for brussels.
    I will appreciate when you proceed this in future.
    A lot of other folks shall be benefited from your writing.
    Cheers!

    Reply
  • June 24, 2020 at 12:48 pm
    Permalink

    Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how could we communicate?

    Reply
  • June 25, 2020 at 4:05 am
    Permalink

    I read this post completely on the topic
    of the comparison of latest and preceding technologies, it’s amazing article.

    Reply
  • June 27, 2020 at 9:03 am
    Permalink

    After exploring a number of the articles on your site, I seriously like
    your way of writing a blog. I book-marked it to my bookmark website list and will be checking back in the
    near future. Please check out my website as well and tell me your
    opinion.

    Reply
  • June 27, 2020 at 8:57 pm
    Permalink

    I think everything composed made a great deal of sense.

    But, think about this, suppose you composed a catchier title?
    I ain’t suggesting your content isn’t good., however what if you added a post title that grabbed folk’s
    attention? I mean جنگی جنون میں مبتلا بھارت آبی جارحیت
    پر اُتر آیا – Newsalertlive is kinda plain. You could peek at Yahoo’s home page and watch how they create post titles to
    grab viewers to click. You might add a video or a related picture
    or two to grab people excited about everything’ve got to say.
    Just my opinion, it would bring your posts a little livelier.

    Reply
  • June 29, 2020 at 9:44 am
    Permalink

    Hello! I’ve been following your web site for a long time now and finally got the bravery to go ahead
    and give you a shout out from Kingwood Tx! Just wanted to say keep up the excellent job!

    Reply
  • June 29, 2020 at 2:36 pm
    Permalink

    It’s the best time to make some plans for the future and it’s time to
    be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you few interesting things or tips.
    Maybe you could write next articles referring to this article.
    I desire to read even more things about it!

    Reply
  • July 22, 2020 at 5:48 am
    Permalink

    Greetings! Very useful advice in this particular article!
    It’s the little changes which will make the largest changes.
    Many thanks for sharing!

    Reply
  • July 25, 2020 at 8:12 am
    Permalink

    Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your site is excellent, let alone the content!

    Reply
  • July 27, 2020 at 12:28 am
    Permalink

    This article provides clear idea in support of the new viewers of blogging,
    that really how to do blogging.

    Reply
  • August 5, 2020 at 10:47 pm
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve visited this site before but after browsing through some of the articles I realized it’s
    new to me. Anyhow, I’m certainly pleased I found it and
    I’ll be bookmarking it and checking back frequently!

    Reply
  • August 6, 2020 at 11:15 pm
    Permalink

    Pretty component to content. I simply stumbled upon your web site
    and in accession capital to claim that I get actually enjoyed account your
    blog posts. Any way I’ll be subscribing for your feeds or even I
    fulfillment you get entry to consistently quickly.

    Reply
  • August 6, 2020 at 11:57 pm
    Permalink

    Thanks for some other informative blog. The place else may just I am getting that kind of information written in such
    a perfect method? I have a challenge that I’m just now operating on, and I’ve been on the glance out
    for such information.

    Reply
  • August 7, 2020 at 8:43 am
    Permalink

    Greetings! This is my first visit to your blog! We are a group
    of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us useful information to work on. You have done a wonderful job!

    Reply
  • August 9, 2020 at 3:42 am
    Permalink

    Hi! Do you know if they make any plugins to help with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains.
    If you know of any please share. Thanks!

    Reply