جمہوریت کو نقصان پہنچا، ضمیر فروشی ہوئی، شہباز شریف

اسلام آباد (این اے) قومی اسمبلی میں اپوزیشن لیڈر اور پاکستان مسلم لیگ ن کے صدر شہبازشریف نے چیئرمین سینیٹ کے خلاف تحریک عدم اعتماد کی ناکامی کو جمہوریت کا نقصان قرار دیتے ہوئے کہا کہ ضمیر فروشی ہوئی ہے۔

پارلیمنٹ ہاؤس میں ذرائع ابلاغ کے نمائندوں سے گفتگو میں  شہبازشریف نے کہا کہ جادو تو چلا ہے، ضمیر فروشی ہوئی ہے۔

صحافی نے شہبا زشریف سے سوال کیا کہ کون سا جادو چلا ہے ؟ اس پر انہوں نے جواب دیا کہ آپ کو پتہ ہے کہ امیر ترین جو ہیں وہ حرکت میں آئے ہیں اور ضمیر فروشی ہوئی۔

شہباز شریف نےکہا کہ 14 ارکان کم ہوئے ہیں، ہمارے 64 ارکان تحریک کے حق میں کھڑے ہوئے تھے، آج جو ہوا اس سے جمہوریت کو نقصان پہنچا۔

قومی اسمبلی میں قائد حزب اختلاف شہباز شریف نے ہدایت دی ہے کہ پتہ لگایا جائے مسلم لیگ ن سے کس کس نے ووٹ صادق سنجرانی کو دیا اوراپوزیشن کے 9 ووٹ چیئرمین سینیٹ کو کیسے پڑے؟

دوسری جانب سینیٹ میں قائد حزب اختلاف راجہ ظفر الحق کا کہنا تھا کہ افسوسناک ہوا جو بھی ہوا، ہمیں اندازہ ہے کس نے ووٹ نہیں دیے، صبح ہی پتہ چل گیا تھا کہ ہمیں کتنے ووٹ ملیں گے۔

انہوں نے کہا کہ زیادہ تر ایک پارٹی کے لوگوں نے گڑ بڑ کی، جو فورسز چیئرمین سینیٹ کو بچانا چاہتی تھیں وہ کامیاب ہوگئی ہیں۔

ڈپٹی چیئرمین سینیٹ سلیم مانڈوی والا نے کہا کہ قومی اسمبلی میں بھی کوئی ہارے کوئی جیتے۔ کامیابی میری نہیں ںظام کی ہے،میں سمجھتا ہوں کہ اس نظام کو چلنا چاہیئے،اس نظام کی مذمت نہیں کرنی چاہیئے،ہمارے ہاں ایسا پہلی بار ہوا اس لئے بہت سے لوگوں کو لگا کہ یہاں کچھ غلط ہو رہا ہے۔

42 thoughts on “جمہوریت کو نقصان پہنچا، ضمیر فروشی ہوئی، شہباز شریف

  • July 18, 2020 at 8:02 am
    Permalink

    I’m the business owner of JustCBD label (justcbdstore.com) and I’m presently planning to broaden my wholesale side of company. It would be great if someone at targetdomain is able to provide some guidance ! I thought that the very best way to accomplish this would be to talk to vape shops and cbd retail stores. I was really hoping if anybody could recommend a qualified web site where I can get CBD Shops Business Data I am presently looking at creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. Unsure which one would be the very best option and would appreciate any guidance on this. Or would it be simpler for me to scrape my own leads? Suggestions?

    Reply
  • July 23, 2020 at 6:06 am
    Permalink

    I’d like to thank you for the efforts you have put in writing this blog. I am hoping to see the same high-grade blog posts by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own blog now 😉

    Reply
  • July 25, 2020 at 9:21 am
    Permalink

    Hi there! I simply want to offer you a huge thumbs up for the great info you have right here on this post. I will be coming back to your site for more soon.

    Reply
  • July 26, 2020 at 6:37 am
    Permalink

    Hi, I do think this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I am going to return once again since I bookmarked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

    Reply
  • July 26, 2020 at 9:22 am
    Permalink

    Good day! I simply want to give you a big thumbs up for your excellent information you’ve got right here on this post. I am returning to your site for more soon.

    Reply
  • July 28, 2020 at 10:15 am
    Permalink

    I truly love your website.. Excellent colors & theme. Did you build this website yourself? Please reply back as I’m trying to create my very own site and would like to find out where you got this from or just what the theme is named. Appreciate it!

    Reply
  • July 28, 2020 at 7:39 pm
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this site before but after going through a few of the posts I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely pleased I stumbled upon it and I’ll be bookmarking it and checking back often!

    Reply
  • July 30, 2020 at 7:48 am
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally good post. Taking a few minutes and actual effort to create a very good article… but what can I say… I put things off a whole lot and never seem to get nearly anything done.

    Reply
  • August 1, 2020 at 12:17 pm
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. I believe that you should write more on this subject matter, it might not be a taboo matter but typically folks don’t speak about such subjects. To the next! Best wishes!!

    Reply
  • August 2, 2020 at 10:09 pm
    Permalink

    Hello there! This post couldn’t be written any better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He continually kept preaching about this. I’ll forward this article to him. Pretty sure he’ll have a good read. Thank you for sharing!

    Reply
  • August 2, 2020 at 10:44 pm
    Permalink

    I like looking through a post that will make men and women think. Also, thanks for allowing me to comment!

    Reply
  • August 6, 2020 at 9:50 pm
    Permalink

    Pretty! This has been an incredibly wonderful post. Many thanks for providing this information.

    Reply
  • August 7, 2020 at 10:38 am
    Permalink

    I was excited to find this site. I wanted to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely liked every bit of it and I have you saved as a favorite to check out new information on your site.

    Reply
  • August 7, 2020 at 11:25 pm
    Permalink

    Good information. Lucky me I discovered your website by accident (stumbleupon). I have book marked it for later!

    Reply
  • August 8, 2020 at 2:06 am
    Permalink

    Very good post. I will be dealing with a few of these issues as well..

    Reply
  • August 10, 2020 at 5:29 am
    Permalink

    This is the right blog for anybody who needs to search out out about this topic. You realize so much its almost laborious to argue with you (not that I truly would want匟aHa). You positively put a new spin on a topic thats been written about for years. Nice stuff, just nice!

    Reply
  • August 12, 2020 at 9:41 pm
    Permalink

    I was pretty pleased to find this page. I need to to thank you for your time due to this fantastic read!! I definitely liked every part of it and I have you saved as a favorite to check out new information in your web site.

    Reply
  • August 13, 2020 at 12:41 pm
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this post and the rest of the website is very good.

    Reply
  • August 14, 2020 at 5:59 am
    Permalink

    I like it whenever people come together and share ideas. Great blog, continue the good work!

    Reply
  • August 14, 2020 at 3:56 pm
    Permalink

    I wish to show my thanks to the writer just for bailing me out of this scenario. Because of searching throughout the internet and coming across things which were not powerful, I thought my entire life was over. Being alive without the presence of solutions to the difficulties you have fixed by means of your entire site is a crucial case, as well as ones which may have badly damaged my entire career if I hadn’t discovered your web blog. Your main expertise and kindness in controlling the whole lot was vital. I don’t know what I would have done if I had not come across such a subject like this. I’m able to at this point look forward to my future. Thanks a lot so much for this professional and amazing help. I won’t hesitate to endorse the website to anyone who wants and needs direction on this area.

    Reply
  • August 15, 2020 at 4:41 pm
    Permalink

    Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it 😉 I will come back once again since i have book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

    Reply
  • August 16, 2020 at 7:01 pm
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto a colleague who was conducting a little homework on this. And he in fact ordered me lunch because I discovered it for him… lol. So allow me to reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to discuss this issue here on your internet site.

    Reply
  • August 16, 2020 at 10:32 pm
    Permalink

    You have made some really good points there. I checked on the web to find out more about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

    Reply
  • August 17, 2020 at 2:01 am
    Permalink

    Thanks so much for giving everyone a very breathtaking possiblity to read in detail from this web site. It really is very superb and stuffed with a good time for me personally and my office acquaintances to search your site a minimum of three times in a week to read through the fresh issues you have got. And indeed, I’m actually motivated for the sensational creative concepts you give. Certain 2 facts in this post are truly the most effective we’ve had.

    Reply
  • August 17, 2020 at 6:03 pm
    Permalink

    Oh my goodness! Impressive article dude! Many thanks, However I am having issues with your RSS. I don’t know why I cannot subscribe to it. Is there anybody having identical RSS issues? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanks!!

    Reply
  • August 17, 2020 at 7:03 pm
    Permalink

    Hi, I do think your website could possibly be having browser compatibility problems. When I take a look at your site in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it’s got some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Other than that, great blog!

    Reply
  • August 17, 2020 at 9:58 pm
    Permalink

    I must thank you for the efforts you have put in writing this website. I really hope to check out the same high-grade content by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own website now 😉

    Reply
  • August 18, 2020 at 9:12 pm
    Permalink

    Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it 😉 I’m going to revisit once again since I bookmarked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.

    Reply
  • August 19, 2020 at 12:35 am
    Permalink

    Hello there! I could have sworn I’ve visited this website before but after looking at many of the articles I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely pleased I found it and I’ll be book-marking it and checking back frequently!

    Reply
  • August 20, 2020 at 12:25 am
    Permalink

    Hi there, There’s no doubt that your website could possibly be having internet browser compatibility issues. Whenever I take a look at your blog in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, excellent blog!

    Reply
  • August 20, 2020 at 7:55 pm
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this write-up and also the rest of the site is really good.

    Reply
  • August 21, 2020 at 3:38 am
    Permalink

    Excellent article. I am going through some of these issues as well..

    Reply
  • August 21, 2020 at 8:37 am
    Permalink

    This is a topic that is close to my heart… Best wishes! Exactly where are your contact details though?

    Reply
  • August 22, 2020 at 4:05 am
    Permalink

    My husband and i got quite fortunate that Chris managed to deal with his web research through your ideas he obtained out of the blog. It is now and again perplexing to simply continually be giving away tactics that some others have been making money from. So we do understand we’ve got the writer to give thanks to because of that. Those explanations you have made, the straightforward web site menu, the friendships you will assist to promote – it is most extraordinary, and it’s aiding our son and the family do think that issue is amusing, and that’s exceedingly mandatory. Thanks for all the pieces!

    Reply