فیس بک پر بھارت مخالف پوسٹ کرنے والے 2 کشمیری نوجوانوں کیخلاف مقدمہ درج

سری نگر (ویب ڈیسک)  مقبوضہ کشمیر میں فیس بک پر کشمیر کی خصوصی حیثیت ختم کرنے کے خلاف پوسٹ کرنے پر 2 کشمیری نوجوانوں کیخلاف مقدمہ درج کر لیا گیا ہے۔

بین الاقوامی خبر رساں ادارے کے مطابق مقبوضہ کشمیر کے ضلع راجوری میں پولیس نے 2 کشمیری نوجوانوں عتیق چوہدری اور فاروق چوہدری کے خلاف سوشل میڈیا پر ریاست مخالف پوسٹیں شیئر کرنے پر مقدمہ درج کرلیا ہے۔

پولیس نے نوجوانوں کی گرفتاری کے لیے ان کے گھروں پر چھاپے بھی مارے اور اہل خانہ کے ساتھ بدتمیزی کی تاہم دونوں نوجوان گھر میں موجود نہیں تھے جس کے بعد نوجوانوں کی گرفتاری کے لیے خصوصی چھاپا مار ٹیم تشکیل دے دی گئی ہے۔

جارحیت پسند مودی سرکار کی جانب سے 5 اگست کو مقبوضہ کشمیر کی خصوصی حیثیت ختم کرنے کے بعد سے تاحال کرفیو نافذ ہے، موبائل اور نیٹ سروس بند ہیں۔ شہریوں کو عید اور نماز جمعہ کے بڑے اجتماعات منعقد کرنے کی اجازت بھی نہیں دی گئی۔

تمام تر پابندیوں کے باوجود ان کشمیری نوجوانوں نے کسی طرح ایک سرکاری دفتر کے نیٹ کو استعمال کرتے ہوئے قابض فورسز کے مظالم کو ریکارڈ کرکے وائرل کیا تھا جس پر پولیس نے مقدمہ درج کرلیا۔

17 thoughts on “فیس بک پر بھارت مخالف پوسٹ کرنے والے 2 کشمیری نوجوانوں کیخلاف مقدمہ درج

  • June 21, 2020 at 10:15 pm
    Permalink

    obviously like your web-site but you have to check the spelling on several of your posts.
    Many of them are rife with spelling issues and I find it very bothersome to tell the truth however I’ll certainly come again again.

    Reply
  • June 22, 2020 at 3:10 am
    Permalink

    Thanks for finally writing about > فیس بک پر بھارت مخالف پوسٹ کرنے والے 2 کشمیری نوجوانوں کیخلاف مقدمہ درج – Newsalertlive < Loved it!

    Reply
  • June 27, 2020 at 4:04 am
    Permalink

    Hey are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but I’m
    trying to get started and create my own. Do you require any
    coding expertise to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

    Reply
  • June 28, 2020 at 8:39 am
    Permalink

    I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious what all is needed to
    get set up? I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?

    I’m not very internet smart so I’m not 100% certain.
    Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
    Thanks

    Reply
  • June 29, 2020 at 8:15 am
    Permalink

    I’m really impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog.
    Is this a paid theme or did you modify it yourself?
    Either way keep up the excellent quality writing, it’s rare to see a nice blog
    like this one today.

    Reply
  • June 29, 2020 at 3:10 pm
    Permalink

    Hi there to every one, as I am actually keen of reading
    this blog’s post to be updated on a regular basis. It includes fastidious material.

    Reply
  • July 18, 2020 at 4:48 am
    Permalink

    You could definitely see your enthusiasm within the work you write.

    The world hopes for more passionate writers like you who aren’t afraid to
    mention how they believe. At all times go after
    your heart.

    Reply
  • July 26, 2020 at 3:42 am
    Permalink

    Right here is the perfect webpage for anybody who wishes to understand this topic.

    You know a whole lot its almost tough to argue with you (not that I really would want to…HaHa).
    You certainly put a fresh spin on a topic that has been written about for many years.

    Wonderful stuff, just excellent!

    Reply
  • July 27, 2020 at 1:32 am
    Permalink

    Hello it’s me, I am also visiting this website regularly, this web site is truly
    good and the visitors are really sharing nice thoughts.

    Reply
  • July 28, 2020 at 6:35 am
    Permalink

    Hi! This is my 1st comment here so I just wanted to give a
    quick shout out and say I really enjoy reading through your blog posts.
    Can you recommend any other blogs/websites/forums that deal
    with the same topics? Thanks for your time!

    Reply
  • August 6, 2020 at 1:14 am
    Permalink

    Have you ever thought about including a little bit more than just
    your articles? I mean, what you say is important and everything.
    Nevertheless imagine if you added some great images or
    video clips to give your posts more, “pop”! Your content is excellent
    but with pics and video clips, this site could definitely be one of the best in its niche.

    Fantastic blog!

    Reply
  • August 6, 2020 at 11:55 pm
    Permalink

    My relatives every time say that I am wasting my time here at web, but
    I know I am getting know-how all the time by reading
    such good posts.

    Reply
  • August 8, 2020 at 8:50 am
    Permalink

    Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and
    i was just curious if you get a lot of spam feedback?
    If so how do you prevent it, any plugin or anything
    you can suggest? I get so much lately it’s driving me insane so any help
    is very much appreciated.

    Reply
  • August 9, 2020 at 7:25 am
    Permalink

    I constantly spent my half an hour to read this web site’s content all the time along with a cup of
    coffee.

    Reply
  • August 25, 2020 at 6:09 pm
    Permalink

    Thank you, I have recently been looking for information about this topic for a
    while and yours is the greatest I have came upon so far. However, what in regards to the bottom line?
    Are you certain about the supply? cheap flights yynxznuh

    Reply