وزیرخارجہ نے کینیڈا کی ہم منصب کو مقبوضہ کشمیر میں عوام کو درپیش مشکلات سے آگاہ کیا

اسلام آباد (نیوزالرٹ) وزیرخارجہ شاہ محمود قریشی نے اپنی کینیڈا کی ہم منصب کرسٹیا فری لینڈ سے ٹیلی فون پربات چیت کی اور انہیں مقبوضہ کشمیر میں عوام کو درپیش مشکلات سے آگاہ کیا ۔وزیرخارجہ نے انہیں پورے مقبوضہ کشمیر میں موبائل اور انٹرنیٹ سروس کی بندش ، کرفیو کے نفاذ ، انسانی حقوق کی خلاف ورزیوں اور محاصرے سمیت بھارت کے یکطرفہ اور غیرقانونی اقدامات سے بھی آگاہ کیا ۔انہوں نے کہاکہ یہ اقدامات عالمی قوانین اور اقوام متحدہ کی سلامتی کونسل کی قراردادوں کی سنگین خلاف ورزی ہے جن کا مقصد متنازعہ علاقے کی آبادی کا تناسب تبدیل کرنا ہے۔وزیرخارجہ نے بھارت کی طرف سے ممکنہ طورپر فریب پرمبنی خفیہ فوجی کارروائی کئے جانے اور کنٹرول لائن پر جنگ بندی کی خلاف ورزیوں پر تشویش ظاہر کی جس سے خطے میں امن وامان کی صورتحال مزید خراب ہوسکتی ہے۔کینیڈا کی وزیرخارجہ نے کہاکہ ان کا ملک صورتحال کابغور جائزہ لے رہا ہے ۔انہوں نے اس موقف کا اعادہ کیا کہ کینیڈا کو مقبوضہ کشمیر میں انسانی حقوق کی خلاف ورزیوں پر گہری تشویش ہے ۔

16 thoughts on “وزیرخارجہ نے کینیڈا کی ہم منصب کو مقبوضہ کشمیر میں عوام کو درپیش مشکلات سے آگاہ کیا

  • June 20, 2020 at 1:24 pm
    Permalink

    Excellent blog here! Also your site loads up fast! What web host are you using?

    Can I get your affiliate link to your host? I wish my web site
    loaded up as quickly as yours lol

    Reply
  • June 21, 2020 at 7:16 pm
    Permalink

    Hiya! I know this is kinda off topic however , I’d figured I’d
    ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog
    article or vice-versa? My site goes over a lot of the same topics as yours and I think we could greatly benefit from each other.
    If you are interested feel free to shoot me an email.
    I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!

    Reply
  • June 23, 2020 at 11:49 pm
    Permalink

    Pretty element of content. I simply stumbled upon your weblog
    and in accession capital to assert that I acquire actually loved account
    your weblog posts. Any way I will be subscribing to your augment or even I fulfillment you get
    entry to persistently rapidly.

    Reply
  • June 24, 2020 at 2:41 pm
    Permalink

    I’m not sure exactly why but this blog is loading very slow for me.
    Is anyone else having this issue or is it a problem on my end?
    I’ll check back later and see if the problem still exists.

    Reply
  • June 25, 2020 at 12:13 am
    Permalink

    Appreciating the commitment you put into your site and in depth information you offer.
    It’s good to come across a blog every once in a
    while that isn’t the same outdated rehashed information. Great read!
    I’ve bookmarked your site and I’m adding
    your RSS feeds to my Google account.

    Reply
  • June 27, 2020 at 11:26 pm
    Permalink

    I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really
    nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your site to come back
    later. Many thanks

    Reply
  • June 29, 2020 at 1:45 am
    Permalink

    Oh my goodness! Impressive article dude! Many thanks, However I am encountering
    troubles with your RSS. I don’t understand the reason why I can’t subscribe
    to it. Is there anybody having similar RSS issues?

    Anybody who knows the answer can you kindly respond?
    Thanx!!

    Reply
  • June 29, 2020 at 8:48 am
    Permalink

    Hi! I’ve been reading your web site for some time now
    and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out
    from Austin Tx! Just wanted to say keep up the fantastic work!

    Reply
  • July 22, 2020 at 6:19 am
    Permalink

    hey there and thank you for your information – I’ve definitely
    picked up anything new from right here. I did however expertise a few technical points using this site, since I experienced to reload the web site a lot of times previous to I could get it to load correctly.
    I had been wondering if your hosting is OK? Not that I’m complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high quality score
    if ads and marketing with Adwords. Anyway I am adding this RSS to my
    e-mail and could look out for a lot more of your respective interesting content.
    Ensure that you update this again very soon.

    Reply
  • July 25, 2020 at 8:22 am
    Permalink

    Aw, this was an exceptionally good post. Taking a few minutes and actual effort to create
    a good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and
    never manage to get nearly anything done.

    Reply
  • July 29, 2020 at 12:52 pm
    Permalink

    Hey! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to check
    it out. I’m definitely enjoying the information. I’m bookmarking and will
    be tweeting this to my followers! Great blog and wonderful design.

    Reply
  • August 6, 2020 at 10:49 pm
    Permalink

    Hello, I think your blog might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Opera, it looks fine
    but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.

    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, great blog!

    Reply
  • August 7, 2020 at 11:08 am
    Permalink

    Having read this I thought it was very informative.

    I appreciate you finding the time and energy to put this article together.
    I once again find myself personally spending a significant amount
    of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

    Reply
  • August 14, 2020 at 1:44 am
    Permalink

    Quality articles is the secret to attract the visitors to
    pay a quick visit the web page, that’s what this site is providing.

    Reply