امریکہ کا کشمیر میں ہونے والی گرفتاریوں پر اظہار تشویش

واشنگٹن(ویب ڈیسک) امریکہ نے مقبوضہ وادی کشمیر میں ہونے والی گرفتاریوں اور نظربندیوں پر اظہار تشویش کرتے ہوئے کہا ہے کہ بھارت اٹھائے جانے والے اقدام کو اپنا اندرونی معاملہ قرار دے رہا ہے لیکن امریکہ جموں و کشمیر کی خصوصی حیثیت بدلنے سے متعلق تمام امور کا جائزہ لے رہا ہے۔

عالمی خبررساں ایجنسی کے مطابق امریکہ کے محکمہ خارجہ کی ترجمان مورگن اورٹیگس نے جاری بیان میں کہا ہے کہ ایل او سی پر فریقین امن و استحکام برقرار رکھیں۔

امریکی محکمہ خارجہ کی ترجمان نے بھارت پر زور دیا کہ وہ مقبوضہ کشمیر میں انسانی حقوق کے احترام کو یقینی بنائے۔

بھارت نے ملکلی آئین کی شق 370 کے تحت مقبوضہ وادی چنار کو حاصل خصوصی حیثیت ختم کردی ہے جس کے بعد اب مقبوضہ کشمیر ریاست نہیں کہلائے گی۔

بھارتی آئین کی شق 370 کے تحت مقبوضہ وادی کو اپنا آئین بنانے اور اسے برقرار رکھنے کی آزادی حاصل تھی۔ مودی سرکار نے یہ انتہائی اقدام اٹھانے سے قبل پوری وادی میں غیر معینہ مدت کے لیے کرفیو کے نفاذ کا اعلان کرنے کے ساتھ ساتھ علاقے کے تمام مواصلاتی رابطے منقطع کردیے ہیں اور مزید فوج بھی متعین کردی ہے۔

مقبوضہ وادی کشمیر میں موجود تمام سیاسی قائدین گرفتار یا نظربند ہیں۔

60 thoughts on “امریکہ کا کشمیر میں ہونے والی گرفتاریوں پر اظہار تشویش

  • July 18, 2020 at 8:01 am
    Permalink

    I am the business owner of JustCBD brand (justcbdstore.com) and I’m presently aiming to broaden my wholesale side of business. I am hoping anybody at targetdomain share some guidance 🙂 I considered that the very best way to accomplish this would be to reach out to vape companies and cbd retailers. I was really hoping if anybody at all could suggest a trusted web-site where I can purchase CBD Shops Mailing List I am currently looking at creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. On the fence which one would be the most suitable option and would appreciate any guidance on this. Or would it be much simpler for me to scrape my own leads? Suggestions?

    Reply
  • July 23, 2020 at 6:05 am
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thanks, However I am going through troubles with your RSS. I don’t know why I cannot join it. Is there anybody else getting the same RSS issues? Anybody who knows the solution can you kindly respond? Thanx!!

    Reply
  • July 23, 2020 at 11:26 pm
    Permalink

    This is a topic that’s close to my heart… Take care! Where are your contact details though?

    Reply
  • July 25, 2020 at 9:21 am
    Permalink

    You are so awesome! I don’t think I’ve truly read a single thing like this before. So good to find another person with a few genuine thoughts on this subject. Really.. thanks for starting this up. This site is one thing that’s needed on the web, someone with a bit of originality!

    Reply
  • July 25, 2020 at 1:05 pm
    Permalink

    This is a very good tip especially to those new to the blogosphere. Brief but very precise information… Thanks for sharing this one. A must read article!

    Reply
  • July 26, 2020 at 6:37 am
    Permalink

    An impressive share! I have just forwarded this onto a colleague who has been doing a little homework on this. And he in fact ordered me dinner simply because I stumbled upon it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this issue here on your blog.

    Reply
  • July 26, 2020 at 9:22 am
    Permalink

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up and the rest of the website is also really good.

    Reply
  • July 27, 2020 at 6:14 am
    Permalink

    I blog quite often and I seriously thank you for your information. This article has truly peaked my interest. I will take a note of your site and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your Feed too.

    Reply
  • July 27, 2020 at 3:59 pm
    Permalink

    An interesting discussion is worth comment. I think that you should publish more about this subject, it may not be a taboo subject but generally people do not discuss such issues. To the next! Many thanks!!

    Reply
  • July 28, 2020 at 10:15 am
    Permalink

    Your style is very unique in comparison to other people I have read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this web site.

    Reply
  • July 28, 2020 at 7:39 pm
    Permalink

    Aw, this was a very good post. Finding the time and actual effort to produce a really good article… but what can I say… I procrastinate a whole lot and never seem to get nearly anything done.

    Reply
  • July 29, 2020 at 1:52 pm
    Permalink

    Hi, I do think this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I am going to return once again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide other people.

    Reply
  • July 30, 2020 at 7:48 am
    Permalink

    Your style is very unique compared to other folks I have read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just bookmark this web site.

    Reply
  • August 2, 2020 at 10:09 pm
    Permalink

    Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon every day. It’s always useful to read through articles from other authors and practice something from their web sites.

    Reply
  • August 2, 2020 at 10:44 pm
    Permalink

    Greetings! Very useful advice within this article! It’s the little changes which will make the biggest changes. Thanks a lot for sharing!

    Reply
  • August 4, 2020 at 11:30 am
    Permalink

    Good information. Lucky me I discovered your blog by accident (stumbleupon). I have bookmarked it for later!

    Reply
  • August 4, 2020 at 12:33 pm
    Permalink

    I like reading through an article that will make people think. Also, thank you for permitting me to comment!

    Reply
  • August 4, 2020 at 11:32 pm
    Permalink

    You have made some good points there. I checked on the web to learn more about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.

    Reply
  • August 5, 2020 at 12:51 am
    Permalink

    The next time I read a blog, Hopefully it does not disappoint me as much as this particular one. After all, I know it was my choice to read through, but I really thought you’d have something useful to say. All I hear is a bunch of crying about something you could fix if you were not too busy seeking attention.

    Reply
  • August 5, 2020 at 8:27 am
    Permalink

    Can I just say what a relief to uncover an individual who genuinely knows what they are talking about on the internet. You definitely realize how to bring an issue to light and make it important. More and more people need to read this and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular because you certainly have the gift.

    Reply
  • August 6, 2020 at 8:21 pm
    Permalink

    Excellent write-up. I absolutely love this site. Continue the good work!

    Reply
  • August 6, 2020 at 9:49 pm
    Permalink

    Hi there! I just want to offer you a huge thumbs up for your great information you have got right here on this post. I’ll be coming back to your website for more soon.

    Reply
  • August 7, 2020 at 11:24 pm
    Permalink

    I wanted to thank you for this wonderful read!! I definitely loved every little bit of it. I have you saved as a favorite to look at new stuff you post…

    Reply
  • August 8, 2020 at 2:05 am
    Permalink

    Your style is unique in comparison to other folks I have read stuff from. Many thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I’ll just bookmark this site.

    Reply
  • August 13, 2020 at 12:40 pm
    Permalink

    I blog quite often and I genuinely thank you for your information. The article has truly peaked my interest. I am going to book mark your blog and keep checking for new information about once per week. I subscribed to your Feed as well.

    Reply
  • August 13, 2020 at 2:44 pm
    Permalink

    This website was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found something that helped me. Kudos!

    Reply
  • August 14, 2020 at 10:17 am
    Permalink

    You ought to be a part of a contest for one of the greatest websites on the net. I’m going to highly recommend this website!

    Reply
  • August 14, 2020 at 10:58 pm
    Permalink

    Greetings, I do believe your website could possibly be having browser compatibility problems. When I take a look at your website in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it has some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, wonderful website!

    Reply
  • August 15, 2020 at 12:59 am
    Permalink

    It’s hard to find experienced people on this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

    Reply
  • August 15, 2020 at 4:41 pm
    Permalink

    I need to to thank you for this wonderful read!! I definitely enjoyed every little bit of it. I’ve got you saved as a favorite to look at new things you post…

    Reply
  • August 15, 2020 at 5:18 pm
    Permalink

    I love reading through an article that will make men and women think. Also, thanks for permitting me to comment!

    Reply
  • August 16, 2020 at 7:00 pm
    Permalink

    Having read this I thought it was rather informative. I appreciate you finding the time and energy to put this information together. I once again find myself spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

    Reply
  • August 16, 2020 at 9:31 pm
    Permalink

    Great blog you’ve got here.. It’s difficult to find excellent writing like yours nowadays. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

    Reply
  • August 17, 2020 at 6:02 pm
    Permalink

    Hello! I could have sworn I’ve visited this blog before but after browsing through a few of the articles I realized it’s new to me. Regardless, I’m definitely delighted I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

    Reply
  • August 17, 2020 at 7:02 pm
    Permalink

    I’m impressed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that’s equally educative and entertaining, and without a doubt, you’ve hit the nail on the head. The problem is an issue that not enough folks are speaking intelligently about. I’m very happy that I found this during my hunt for something concerning this.

    Reply
  • August 17, 2020 at 9:57 pm
    Permalink

    Howdy! This blog post couldn’t be written any better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I am going to send this information to him. Pretty sure he will have a great read. Thank you for sharing!

    Reply
  • August 18, 2020 at 7:39 pm
    Permalink

    I must thank you for the efforts you’ve put in penning this site. I’m hoping to check out the same high-grade blog posts by you later on as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own blog now 😉

    Reply
  • August 18, 2020 at 9:11 pm
    Permalink

    Very good information. Lucky me I came across your website by chance (stumbleupon). I have book marked it for later!

    Reply
  • August 19, 2020 at 12:34 am
    Permalink

    Hello there! I could have sworn I’ve visited this site before but after going through many of the posts I realized it’s new to me. Regardless, I’m certainly delighted I came across it and I’ll be book-marking it and checking back often!

    Reply
  • August 19, 2020 at 11:39 pm
    Permalink

    An outstanding share! I’ve just forwarded this onto a friend who was doing a little homework on this. And he in fact ordered me breakfast simply because I found it for him… lol. So let me reword this…. Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending time to talk about this matter here on your internet site.

    Reply
  • August 20, 2020 at 12:24 am
    Permalink

    Spot on with this write-up, I actually feel this website needs a lot more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the information!

    Reply
  • August 20, 2020 at 3:28 am
    Permalink

    Great article! We will be linking to this particularly great post on our site. Keep up the great writing.

    Reply
  • August 20, 2020 at 7:54 pm
    Permalink

    Very good article. I absolutely love this website. Continue the good work!

    Reply
  • August 21, 2020 at 8:36 am
    Permalink

    The very next time I read a blog, Hopefully it won’t disappoint me as much as this particular one. After all, I know it was my choice to read through, but I truly believed you’d have something helpful to say. All I hear is a bunch of whining about something you can fix if you weren’t too busy seeking attention.

    Reply
  • August 21, 2020 at 12:08 pm
    Permalink

    Very good information. Lucky me I found your site by accident (stumbleupon). I’ve book-marked it for later!

    Reply
  • August 21, 2020 at 11:22 pm
    Permalink

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it. Look advanced to far added agreeable from you! By the way, how could we communicate?|

    Reply
  • August 23, 2020 at 4:55 am
    Permalink

    I have been browsing online more than 3 hours nowadays, but I by no means found any attention-grabbing article like yours. It is beautiful price sufficient for me. In my view, if all site owners and bloggers made just right content as you probably did, the web shall be much more useful than ever before.|

    Reply
  • September 6, 2020 at 3:02 am
    Permalink

    It’s the best time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or suggestions. Maybe you can write next articles referring to this article. I want to read more things about it!|

    Reply
  • November 19, 2020 at 6:40 am
    Permalink

    I’m amazed, I must say. Seldom do I come across a blog that’s both educative and entertaining, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The problem is something not enough people are speaking intelligently about. Now i’m very happy I came across this during my search for something relating to this.

    Reply
  • January 4, 2021 at 6:21 am
    Permalink

    Your style is really unique compared to other people I’ve read stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just book mark this site.

    Reply